2017. február 2., csütörtök

home is where them fuckers ain't

Nyamvadtan, szipogva, hőemelkedéssel battyogtam a tanszékre egy fárasztó (nem rossz, de fárasztó) munkanap után, hogy némi felkészülést követve szembenézzek HF tanár úrral, és mérlegre tegyük a féléves adatbázis-hegesztési munkálataimat...

...de mire észbe kaptam, már Vali szobájában ücsörögtem kávéval és észt csokival megkínálva, míg ő hihetetlen empátiával hallgatta az éppen rajtam kibukó panaszt, miszerint bár nagyon megkedveltem a kis cégecskémet és munkatársaimat, egyszerűen nem tudom megszokni a telefonálgatást. Bárcsak ne lenne így, de így van, viszont mintha a Jóisten tüntette volna el a vízforralót a konyhából (talán ellopták), hogy Valinak kelljen kisegítenie, mert egy pillanat alatt beszélgettünk el háromnegyed órát a pályakezdők hányatott sorsáról, és olyan, de olyan jólesett. Én vagyok a világ leghendikeppesebb finnes diákja, mert a finn nyelvvel való viszontagságos megismerkedésem alatt egyszer sem tanított Vali, így valószínűleg a világ boldogtalanabb feléhez tartozom, ezzel viszont már nincs mit tenni - nem ülhetek be a BA-sok közé monikon partitiivit tanulni. Vali kisugárzása azonban így is feltöltött, és ezért a potya háromnegyed óráért nagyon hálás vagyok neki.

És akkor megjelent Szíj tanárnő, aki teljesen váratlanul felajánlotta a tegeződést (omg), majd a Finnországból hazaesett, rég nem látott D.K. kisasszony, aki elég meglepetten konstatálta, hogy Q tanárnő szobájában engem talál, de nagyon örültünk egymásnak. A valószerűtlenül jól alakuló délután végét fejfőnevek és birtokos személyjelek dominálták HF tanár úrral, akivel átnéztük a kérdéses pontokat az adatbázisos munkámmal kapcsolatban, és hát ez olyan, mint, mittudomén, Einsteintől tanulni fizikát. Mindent sokkal könnyebben megértettem, cserébe teljesen belefeledkeztünk. :) A tipológia általában nem a kedvenc nyelvészeti ágam, kivéve ilyenkor. A nap végére már csak az maradt, hogy jajdejó.

~

És nem, megint nem a reggeli gyomorgörcsökről számolok be, hogy már megint dolgozni kell... a bunkó finnekről, akik csúnyán beszélnek velem a telefonba, meg hogy néha alig értem, miről beszélnek... arról, hogy kapitálisan elcsesztem az angol nyelvű cikkemet, és persze már megint halogatok és még mindig nem olvastam el azokat a tök fontos tanulmányokat... nem beszélve a napi mérlegről, hányszor voltam fura, szociálisan alulfejlett, illetve kreáltam kínos szituációkat magam körül... egynél több ilyen helyzet generálódik naponta, higgyétek el.

Eh.

De egyszerűen szégyellném ezeket megörökíteni ezekből a napokból. Az otthon ott van, ahol nincsenek a baszakodók, és annyira örülök, hogy nekem több ilyen "biztonságos terem" is van, ahol a rossz napok is megjavulhatnak.

3 megjegyzés:

  1. Én is telefonozós cégnél dolgoztam franciával, és nekem is nagyon-nagyon megterhelő volt a telefonálás :( egyszerűen túl introvertált vagyok én ehhez vagy nem tudom, de annyira kellemetlen volt, hogy egy háztartást el tudok vezetni franciául, 30 Downos felnőttre tudok vigyázni franciául, a exemmel bármiről tudok/tudtam beszélgetni franciául, de az teljesen lefáraszt és lehúz, hogy idegeneknek megmondjam, hogy indítsák újra a számítógépet. So I feel you :o De azt mondták a többiek, hogy idővel jobb lesz, kb 2-3 hónap után - amit én nem tudok, mert leléptem xD
    Vali meg <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 :)
      Igen, én is érzem a paradoxont, hogy felnőtt ember vagyok, megjártam a világ két végét, elég sok mindent csináltam, nemár hogy a hülye telefonálás kifogjon rajtam, de lassan ott tartok, hogy összerezzenek, ha finn beszédet hallok, és léptetek, ha finn zene indul meg a lejátszómon. És a munkahelyen amúgy elégedettek velem, amitől szinte még rosszabb.
      Meg hát az is fura, hogy tök sok időt meg energiát öltem a tanszékbe, és büszke vagyok arra az irányra, amilyenbe épp halad az életem, de ha megyek a munkahelyre, akkor nem vagyok más, csak egy kéretlen külföldi hang, aki a recepciósokat meg a marketingeseket vegzálja. Ezt sem egyszerű megszokni. :)
      De én is legfeljebb májusig maradok... addig meg remélem, javul minden egy kicsit.

      Törlés
    2. azért vigyázz, nehogy megutáld végérvényesen szegény finnt, azért ez a nyelv (is) el fog kísérni életed végéig(vagy persze ki tudja), jobb lenne, ha szeretnéd :D de biztosan javulni fog a helyzet, sőt, a végén még tuti előnyt tudsz kovácsolni ebből a nehézségből is ^^

      Törlés