2021. január 28., csütörtök

Hölgy.

Mától (2021.01.26.) kezdve Észtország jelenleg a világ egyetlen olyan országa, melyben a köztársasági elnök és a miniszterelnök is nő.

Nő.

Valahogy kicsit furán hangzott. Átírtam: Mától (2021.01.26.) kezdve Észtország jelenleg a világ egyetlen olyan országa, melyben a köztársasági elnök és a miniszterelnök is hölgy.

(Amúgy ez egy elég jó hír. Nő/hölgy-szempontból is, de még inkább azért, mert 1) Kaja Kallas egy kompetens politikus, aki olyan értékeket és vezérelveket képvisel, melyekkel egyet tudok érteni, nem beszélve arról, hogy Imar ősszel belépett a pártjába, 2) az EKRE végre kiesett a koalícióból. Hála a magasságos jó égnek.)


Aztán megjelent Erzsi maga, Homonnay Gergely személyesen, és közölte, hogy nem hölgy, hanem nő.

Azóta azon gondolkozom, hogy vajon van-e valami gond a hölggyel. Van valamilyen konnotációja, amiről nem tudok? Tudattalanul erősítettem a patriarchátust? Regisztert tévesztettem?




Átváltottam a saját profilomra, és megkérdeztem, mi a gond a hölggyel.

De Timár Bogátának nem válaszolt.




Úgyhogy a sötétben maradunk, kedveszeim. És gondolkodhatunk, hogy azon kívül, hogy vajon stigmatizált-e a hölgy szó, vajon Homonnay Gergely 1) vajon szintén azok közé tartozik-e, akik egy rakás joviális bácsit képzel a FU tanszék üzemeltetői mögé, 2) miért tartotta fontosnak ezt az egy szem dolgot kiemelnie ebből az egyébként elég sok érdekes információt tartalmazó posztból, 3) vajon a FU tanszéknek válaszolt-e volna, és ha igen, milyen stílusban.

4 megjegyzés:

  1. Kersti Kaljulaid, Kaja Kallas és Kristi Karelsohn! :))

    Nem tudom, mi a fene baj van a hölgy szóval, nekem azért is tetszik a megfogalmazás, mert nem olyan átlagos, mint az "ő is egy nő", hanem kicsit figyelemfelkeltőbb. Az pedig biztos, hogy sokkalta szebb kifejezés, mint az asszonyság... ... ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hivatalosan is civilizáltabb vagyok, mint Orbán Viktor (remélem). :) Ez is valami.

      Törlés
  2. Még a szép emlékű egyetemista éveimben mondtam egyszer a mellettem ülő csajnak (a csaj szó használható?), valami kapcsán, hogy "jaj, mert te már öreg vagy", ugyanis egy évvel idősebb volt nálam. Erre kijavított, hogy ő nem öreg, hanem idős, aztán ezen jót röhögtünk.

    Mindezzel arra próbáltam célozni, hogy édes mindegy, hogy nő, vagy hölgy, tök mindegy. Ne engedd magad lehúzni az ilyen energiavámpír kommentelők által. Én ennél kevesebbért is hide-oltam már Fb-s hozzászólást. :)

    Egyébként pár napja teljesen véletlenül találtam rá a blogodra. Alapesetben nem vagyok nagy blogolvasó, de a tiedet elraktam a kedvencek közé... Ezt most nem fenyegetésnek szántam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Hát légy üdvözölve. Megtisztelve érzem magam.

      Törlés