2018. november 20., kedd

a Nightwish-koncert, amin nem voltam

Ó gyerekek, hogy én mennyire bánom, hogy nem mentem Nightwish-koncertre!

Mármint, most nagyon sok mindent megadnék, hogy ott lehessek. Rendesen. Állójeggyel a kezemben, aminek köszönhetően végigugrálhatom, üvölthetem az estét.

Csak akik a színpadon vannak, azok felét nem ismerem (főleg az énekesnőt nem). Na nem mintha számítana, hiszen nekem Tuomas és Tuomas egyedül a fontos.
De nem hallgattam meg az új albumot, és félek tőle, hogy az az üzenet, ami engem igazán megragadott akkoriban (2005-ben!), azt már nem találom meg az új művekben. És Tuomas sem az a lenyűgöző magányos zseni már, aki akkor volt... de én sem vagyok már az az álmodó, képlékeny, végletekig érzékeny lány, aki akkor voltam. (De az akkori lelki állapotot meglepően könnyen fel tudom idézni... ilyen lehet egy kísértetnek visszaemlékezni arra, milyen volt, amikor élt.)

Teljesen kivagyok, hogy nem mentem Nightwishra.
De nem tudom, nem lett-e volna rosszabb, ha elmegyek, és nem azt kapom, amit reméltem volna.

A rohadt élet, nekem a Nightwish olyan sok mindent jelent. Nemcsak a kamaszkorom idealizmusát, hanem több korszakot, egy csomó embert, rengeteg élményt, azt a tapasztalást, hogy ennyire lehet szívvel-lélekkel rajongani valamiért. (Valakiért.) Erre a zenére lüktetett az életem, ez ment a fejemben, miközben ide-oda zúztak a pécsi buszok, villogott a gyalogoslámba, keringtek a műjégpályán az emberek, teltek meg a folyosók szünetben a Babits gimiben, késő éjjel a járdát elfoglalva grasszáltunk vagy a koncert után a lépcsőn ülve lelkiztünk a pultot nézve. Nightwish volt a háttérzenéje a fél életemnek, Nightwisht hallgattam a fél ország különböző rockklubjaiban, miattuk kezdtem el finnül tanulni.

Bekapcsoltam a NW-t a tanszéki ólamban, és elkesztem ész nélkül headbangelni az Escapistre. Hát nem a NW miatt vagyok itt most, nem miattuk van egyáltalán itt ólam? Azért durva ebbe belegondolni. Még mindig olyan beleéléssel tudom rápörögni ezekre a számokra, mintha csak tegnap lett volna a kamaszkorom.


El kellett volna menni erre.

Legközelebb már nem hagyom ki.

3 megjegyzés:

  1. Who's that knocking at my window?? :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a csodálkozás arra irányul, hogy felfedezted, honnan van a blogom címe?

      Törlés
  2. Szerintem tolj egy yolo-t, ha még belefér, ennyivel tartozunk magunknak =)
    http://nightwish.com/en/live
    Ezekből több városba is van egész olcsó repjegy, de hisz tudod, tapasztalt utazó vagy ^^

    Konkrétan mondták, hogy ezeknek daloknak egy részét kb. már soha többet nem veszik elő (Oceanborn-os, Once-os volt csomó), szóval szerintem nagyon bánnád később :(

    Új albumról azt hiszem, 2 dal van, Floor pedig nagyon is szerethető, Troyt könnyű ignorálni, szóval talán annyi újdonság nem lenne... Azt, hogy lehet, hogy nem adná azt, amit régen, pedig csak utólag tudod majd megmondani...

    VálaszTörlés