2021. október 12., kedd

Demokrácia.

Reformierakond-jelöltek mosolyogtak egy óriásplakátról barátságosan Antira, mikor leparkolt a Rõngu Pagar mintaboltja előtt. Egy héttel korábban elbeszélgettem egy jelölttel a Kaarsild partjánál, és elmesélte, hogy zöldövezetet akarnak kiépíteni az Atlantise Majánál.

A Sotsid kampánya vérvörös és torony alakú. Lemmit Kaplinski bajsza országos vitát vált ki. Lehet bízni egy bajszos jelöltben?

A Keskerakond sátra mérgesen-irigyen bámulja a szomszédos EKRE-sátrat, ahol popzene szól, bulihangulat van és egy szőke nő nyújtogatja a szórólapokat a járókelőknek. Én is akartam egyet, de Liljával voltam, és valahogy lesírt rólunk a külföldiség és valahogy nem adott.

A Lai új lakója a zöldek egyik jelöltje.

Tartu vajab muutust. Viljandi vajab muutust. Minden városnak változásra van szüksége az Eesti200 szerint, úgy tűnik.

Jobban kezelt Tartu.

Szeretett Tartu.

Főváros Tartu.

Kb. ezer kilométerrel délebbre a több voksot kapó jelölt visszalép a kevesebb voksot kapott jelölt javára. Török Gábor elemez. Mérő László statisztikákat magyaráz. Négy közvéleménykutató intézet négy különböző eredményt hoz ki, mégis mindenki az ő adataik alapján hoz döntéseket.

Isabel Jezierska a vízvezetékszerelőjét edukálja a társadalmi folyamatokról, hogy lebeszélje az EKRE-re való szavazásról.

A Reformierakond jelöltje tollat és törökmogyorót ad nekem. Utóbbi finom, előbbi meglepően jól fog.

A lakásunkba bedobott szórólapon Imar mosolyog rám bizalomgerjesztően.

Mattias véleménycikket jelentet meg a Tartu Postimeesben a szocik LMBTQ+ programjáról.

Személyi, lakcímkártya, útlevél. Hoppá, már le is szavaztam.

Érdekes látni, vagy feltételezni, hogy ki mi alapján adja le a voksát. Toll és törökmogyoró? Bulihangulat és mosolygás? Szivárványos zászlók és matricák? Martin Helme karcos tenorja a Kaubamajában arról, hogy ő szereti Észtországot? Mérsékeltség vagy radikalizáció? Ki tudja leváltani Orbánt?

Kíváncsi vagyok, mit hoz a vasárnap. Valószínűleg nem azt, amit én akarok. De akkor is nagyon jól esett szavazni.

2 megjegyzés: