2015. szeptember 11., péntek

Rosszabb napjaimon pedig...

Ma 10 órát dolgoztam, finn dokikat kerestem egész nap a neten. A Mehiläinennnel meg a Terveystaloval fogok álmodni. Eladtam a lelkemet a finneknek.
Nem akarom, hogy elegem legyen belőlük, és valószínűleg nem is lesz, csak nem akarom, hogy a finn agyonnyomjon minden mást.

Hát igen, merthogy kell az egészséges egyensúly, meg a nyomás, de én már lassan nem tudom, hogy mi van, hiszen azért feszülök itt napi 10 órában, hogy legyen diplomám, ezért folyatom ki a szemem finn dokikkal, hogy legyen pénzem a képzésemre, a finnugrálásért, és ezért maradok a tanszéken este 8-ig tájékoztatni, és 6 órán át szekrényt pakolni, és pályázni és egyezkedni és cirka 900 kulcsszót munka és egyetem után egyenként kitörölni Drupalból, és könyvtári önkénteskedni, és honlapot programozni, és ügyeletes hoppmesterkedni, igen, mindezt a tanszékért meg azért, hogy legyen jövőm.

Jövőm, hát igen, mint tegnap, előadóként állva egy csomó elsőévessel szemben, akik nyíltan csak nyelviskolának akarják használni a szakot, hogy megtanuljanak finnül és pucoljanak egy jobb életbe, igen, meséljek nekik egy kicsit a finnugoros diákéletről, biztos érdekelni fogja őket, igen, magyarázzam el nekik, hogy jöjjenek IFUSCO-ra, mert buli marikat látni és komikkal táncolni, nem kell, félni, jó lesz... (és tényleg jó, csak ők ezt nem tudják!)

Hát igen, a tudomány nem érdekel senkit - mondta B.E. finnes szaktársam a munkahelyem irodájában üldögélve.

Hova jövök, hova megyek, tényleg nincs jobb ötletem az életemmel kapcsolatban, mint egy kihalófélben lévő nyelvcsalád kihalófélben lévő tanulmányozója lenni, és évente végignézni, ahogy mások az én tudásomat felhasználva a könnyebb boldogulásba képzik magukat?

És közben tudom, hogy nem, nincs jobb ötletem, és képes lennék ennél még jobban is kivérezni a tanszékért, de közben note to self: ha valamikor azt érzed valahol mélyen, hogy egy kellemes munka és tisztes megélhetés soha nem tenne igazán elégedetté, akkor bizony szarban vagy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése