2016. november 8., kedd

now it's time for some campaignin'

A cím ebből az örök klasszikusból.

Nem szoktam reklámozni, csak Csabának, de eléggé aktívan követtem az egész amerikai elnökválasztást, egészen a legelejétől (kb. tavaly nyártól). Egyenként érdekelt minden elnökjelölt, Jeb Bush kapitális elhasalása, Marco Rubio kiszenvedése, Ted Cruz mint egy jelenség, Bernie hősies ellenállása, és persze Trump bácsi meg Clinton néni. Sőt, Paul Ryan kálváriája, Obamáék hozzáállása és az alelnökjelöltek is. Sok-sok videót néztem meg ezt-azt, támogató, demokrata és republikánus szavazókról. Nagyon érdekelt, mi hajtja őket. Ez egy esettanulmány, ami itt történt, hihetetlen sokat elmond Amerikáról, és valószínűleg az életben nem értettem volna meg, hogy ki a fene szavazna Trumpra, ha magam nem jártam volna Amerikában.

Na mindegy.

Csak tudtam elmenni szó nélkül a dolog mellett, ha már sok-sok időt és energiát áldoztam a megértésére. Ebből a nagy emberkísérletből, amit még Zimbardo is megirigyelhetne, lassan egy rémálom lett, ami remélem, lassan véget ér.

"Trump's unstoppable rise is a symptom of a distinctly American disease. In no other democracy in the world could voters be so openly motivated by greed, share so little concern for less privileged citizens, and can be so politically ignorant. Only in hate-filled, under-educated ‘Ami-land’ could someone like Trump be successful." (forrás)



UPDATE

Hajnali 3:48 óta fekszem álmatlanul és gyomorgörccsel az ágyamban (most már a kanapén... lassan reggel 6 lesz) és nem hiszem el, mi a kurva élet folyik itt.

I literally just can't.

Emlékszem, hogy Csaba nyugtatgatott, hogy mindenki Clinton győzelmét jósolja, nyugi-nyugi, ne aggódjak már. De ebben az évben láttunk már nagyon-nagyon rossz dolgokat történni szavazásokon, és egy cseppet sem voltam megnyugodva.
De erre aztán tényleg nem számítottam.
Engem most a padlóról sem lehet felmosni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése