2021. június 27., vasárnap

31

Anti adta az ötletet, hogy Palamuséba biciklizzek a szülinapomon, miután az A terv, nevesint a Lai bandával való kinti grillezés nem jött össze. De a B terv tökéletesnek bizonyult.

Miután háromszor újraterveztem az utamat és kétszer visszarohantam (jött a futár virággal! Felhívott a család!), elindultam. Imádtam újra az úton lenni. A gondolataim az elmúlt hét kedves beszélgetéseibe és meghitt pillanataiba kúsztak vissza. Időnként megálltam és válaszoltam a jókívánságokra, vagy cseteltem a random rám író emberekkel. Úgy éreztem, körülvesz a szeretet és a gondoskodás.

Tabiverében csobbanás. Rövid kitérő Luuában, mert az erdő annyira szép. Palamuséban ebéd és egy jól megérdemelt sör. Majd még kb. 5 km Kaareperébe, és vonatra szállás. A teljes út kb. 40-50 km lehetett, de nekem most így éppen elég volt.

Miközben róttam a kilométereket, a napom szervezte önmagát: a volt szomszédaim meghívtak magukhoz (főleg miután megtudták, hogy szülinapom van), így miután landoltam Tartuban, az összes hely közül az Emajõe 6 kertjében találtam magam, pont mint tavaly. Kristiina Ehin ezúttal nem látogatott meg váratlanul, de legalább Imar sem volt jelen. A volt szomszédaim azonban fantasztikusan kedvesek, és pillanatok alatt elém varázsoltak egy tortát, némi bort, limonádét és rágcsálnivalót. Adtak egy törölközőt megmosni a csapzott fejemet, és lekezelték a csúnyán leégett hátamat. Esküszöm, olyan rég gondoskodott rólam valaki, hogy ettől a néhány apró gesztustól teljesen meghatódtam.

Aztán az éjjel még mindig nem ért véget. :)

De talán nem is ez a lényeg.

Hanem hogy a szeretetet, amit a szülinapomon kaptam, őszintének és feltétlennek éreztem. És elhittem, hogy valódi és megérdemlem. Itteni, tartui emberektől is. 

Hosszú idő után először úgy érzem, hogy jól vagyok.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése