2016. június 14., kedd

The Lahti pt.1

Nem, a hajam már nem tart. Pesttől idáig háromszor szálltam át, majd fél Lahtin keresztül vonszoltam a bőröndömet, 13 órát kellett várnom arra, hogy egy szál péksüteménynél tartalmasabbat tömjek az arcomba, és nagyon pici helyen van a szállásunk, nagyon messze az események központjától.

Illetve valahogy még nem érkezett meg az öröm, hogy Finnországban vagyok. Talán nem számoltam vele, hogy mégiscsak Lahtiról beszélünk: a jellegtelen, indokolatlanul terpeszkedő kis iparvárosról, ahol az emberek valahogy szintén jellegtelenek és közepesek, és a fenyvesek hazudnak, mert nincs rendes erdő a közelben, tó is csak egy, ráadásul sohasem tudni, hol ér véget a magánterület. És aminek meg igenis örülök, mert jó újra látni, azt sem oszthatom meg a többiekkel, legalábbis nem osztoznak a lelkesedésemben.

Még mindig imádom a nyáresti levegőt, a nyírfák ezüstös leveleit, a széles bicikliutakat és a sonkás-kermäjuustos karjalanpiirakkát. Meg ezt az apró, feketés-fehéres-kékes pintyszerű madárkát, ami olyan viccesen repül: csap kettőt-hármat a szárnyával, majd golyóba vágja magát és zuhan pár centit.

Jaj-jaj, nagyon keveset aludtam.

Még szerencse, hogy ma adják a magyar meccset, még szerencse, hogy mindannyian ennyire értünk a focihoz, hogy szakszerűen kielemezzük… a kommentátor akcentusát, ahogy a magyar neveket kiejti, meg a finn-észt rokon szavakat. :D


Holnap kezdődik a tánc. Jó lesz! *gulp

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése