2016. június 18., szombat

The Tampere pt.1-2

Most vagyok ott, hogy még boldogan karaokéznék a hátrahagyott társaságban a bárban, de Jaana és Olli már fáradtak voltak, menni kellett haza.

Tamperéről azt gondoltam, hogy egy nagy, uncsi szürke gyárváros. Aztán mindenki azt mondta, neeem, nagyon király hely. Tudjátok, mostani tapasztalataim szerint a júniusi esőben egy nagy, szürke, uncsi, gyárváros, épülethalmaz. Biztos az úgy van, hogy az ember abba a finn városba szeret bele, amiben először töltött több időt – ez esetemben megmásíthatatlanul Oulu, és ezután minden más finn város egyhangú. Főleg ha esik.

Egész napos terepen vagyok a finn munkásosztály felfedezésében. Egész más, mint amihez hozzászoktam, de a maga nemében izgalmas és szép. Megcsináltunk mindent, amit Tamperében esőben kevés pénzzel lehetett, örültem mindennek, meghallgattam egy csomó történetet, köztük sokat, melyben drog és alkohol verte szét az életeket, és sok happy endinget, ahogy a Jaana által kezelt árva kissrácból Jonne Aaron lett, negyedik házasságukban találják meg a boldogságukat az emberek, egymást segítik a nyugdíjas otthonban, és mikor este összegyűlnek, mindenki örömmel üdvözli a másikat. Otatko olutta?

Soha nem gondoltam volna, ekkora különbséget tesz, hogy süt-e a nap, vagy sem. Finnországban azonban ez kb. élet-halál kérdése.

Ahogy az is, hogy csekkold le, hogy stabil-e a híd, ha át akarsz kelni rajta! Ne járj úgy, ahogy Bogáta, aki fél méter magasról vakon megbízott egy fatákolmányban, és a világ összes önbizalmával (és kilójával) ráugrott néhány korhadt lécre, melynek eredményeképp nyakig elmerült az amúgy kifejezetten mély patakban. Frászt hozva a nénire, aki a közelben gazolt. Swag yolo, a házigazdáim majd’ megfulladtak a röhögéstől, mikor hazaállítottam csuromvizesen – én is amúgy. Hát, a sétám célja amúgy is az volt, hogy eltereljem a figyelmet a csalódottságomról.

Három pasival szerettem volna nagyon találkozni Tamperében Jaanán és Ollin kívül. Egy azonnal jött, egynek épp tehenei születtek, egy teljesen figyelmen kívül hagyott (és ez nagyon fájt). Másfél napig téptem-gyűrtem magam azon, hogy számon kérjem-e rajta, hogy egész eddig írogatott nekem FB-on, hogy de jó lenne találkozni, de mikor végre itt vagyok, rám se hederít – írtam végül, nem bántam meg, nem találkozunk, és sajnos ez is egy olyan tapasztalat, amit fel kell raknom a „nem voltam olyan fontos” polcra.

De a karaokén, a végigizgult magyar meccs után a Railo bárban néhány bőrkabátos finn előtt elénekeltem az egyik kedvenc finn dalom, amit soha nem gondoltam volna, és bár őrült rossz hangnemben volt, nagy tapsot kaptam, és Olli a könnyeit törölgetve ölelt magához, hogy csodás volt. Frászt, de… hüpp. :) Egy vendég bátortalanul kérdezte Jaanától, hogy lenne-e esélye nálam. :D


Hát így állnak a dolgok. Szakad az eső bizony.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése