2016. június 15., szerda

The Lahti pt.2

Ma főként csak megnyitók voltak.

Mindenki beleizzadt a népviseletébe, és mi közben százszor elátkoztuk magunkat, amiért nem hoztuk magunkkal a sajátunkat. Pedig mennyit lehetett volna fényképezkedni…!

Helyette szűk kisestélyiben ácsorogtam végig a napot, és próbáltam eldönteni, mit jelentenek a rám vetett pillantások. Csinibe vágtam magam, félig fölöslegesen, megérdemelt jutalomként Barbie babának éreztem magam egész nap. Gyalogoltunk, csiszolódott a sarkunk és a lelkünk, elfáradtunk nyolcszor, vért adott a liba és ittuk a borgejzírt. Ilyen-olyan rabbik jöttek.

Meghallgattunk három államfőt. Olyan biodíszlet voltunk, hogy ihaj. A finnugrisztika fiatal magyar képviselői… ehheh, és mit esznek, és kell nekik karám? :D A tudományról így is hiába beszéltem az engem megszólító delegáltnak, rögtön azt kérdezte, miért nem csinálok valami hasznosat is.

Mit is mondtak otthon Tücsiék a kongresszusról?
  • az oroszok k hosszan fogak beszélni, és az lesz a lényeg, hogy minden csupa szép és jó és ők a legkedvesebb anyaország a világon. Check.
  • öreg, undorító és szexista vénemberek próbálnak meg tapizni és/vagy kioktatni. Check.
  • Mindenki cukin fog énekelni, táncolni, stb. Check.


Illetve nem lesz bátorságom senkihez sem hozzászólni. Check! De valahogy sikerült annyira szem előtt maradnom/sóvárogva ácsorognom, hogy végül maga talált meg néhány arra járó lélek, és minden azonnal értelmet nyert!

Imádom a különböző nyelveket, imádom a színes forgatagot, imádom az egymásra fordított figyelmet, a szetu néptáncot a Vesijärvi partján, a csodálkozó arra járókat, a csapatunkhoz verődő embereket, a sokat mondó összekacsintásokat, a finnugor világot. Lahtit még mindig nem szeretem, de a Sibeliustalo most pár órára nemzetközi mindenkiföldje lett.


Csak a marik! Csak hozzájuk mernék szólni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése