2013. július 24., szerda

konyhai idill

A derekamba lassan belekoltozott a fajas, de nem bantam. Ahogy azt sem, hogy mar masfel oraja sutogetem a krumplilangosokat a grillen. A szokasosnal hosszabb, nehezebb feladat volt, raadasul kenyelmetlen, mert a grill egette az arcomat, de en pont az ilyeneket szeretem, mert van bennuk kihivas. Raadasul tudtam, hogy finom dolgot csinalok es orulni fognak neki.

Monica mellettem ipari mennyisegu penne tesztat szurt le dudoraszva. Nine Inch Nails szolt eppen a kedvenc rock-alter radionkban, amit mindig hallgatunk, amikor csak tudunk. Rinat besomfordalt es szemlelni kezdte a krumplilangosokat. Sto eta? Buszken kozoltem vele, hogy blini, es mellesleg ha en nem szolok Ednek, hogy harom csomag keves lesz, bizony bajban lenne a tabor. Nemi elegtetellel kevertem bele a frissen szedett snidlinget a hatodik csomagba.

Carl futyoreszve bebillegett a baseballsapkajaban es a csavarkulcsokkal az oven, jellegzetes akcentusaval kerdezett valamit Rinattol. Kicsit elmosolyodtam: Carl latvanya mindig jokedvre derit. Ed eppen tavol volt, elment cigizni, a tobbiek szunetet kaptak, csak Monica meg en dolgoztunk, hogy du.3-kor lelephessunk dayoffra. Ez a gondolat alaposan felviditott minket, kozben felcsendult egy Of Monsters and Men-dal, mire Monica megkerdezte, ki ez a remek banda, en pedig buszke voltam, hogy tudtam a valaszt. Egy pillanatra eszembe jutott Sziktivkar, amikor az agyon pihentem a szanatoriumban, Gergo pedig mellettem Of Monsters and Men-t hallgatott a gepen, es az milyen jo volt.

Kb. ketszazadik krumplilangos kornyeken kozos erovel kiszedtuk a daralt hust a sutobol, kozben visszaszivarogtak a tobbiek. A maradek narancslebol a mexikoiak egy tejes-cukros lotyit kevertek es vegigkostoltattak a szemelyzettel, kozben Ed is megerkezett, egy kis adag baranyraguval egy ethordoban: a tegnap esti vendegsegebol mentette ki, hogy megkostoltassa velem. A gyerekek megerkeztek, hogy megteritsenek, az egyikuk, hat ev koruli kis lurko boldogan konstatalta az epertortat es ujfent kozolte velem, hogy vampirfogaim vannak. Diadalmasan lecsaptam a ketszaznegyvenedik krumplilangost a sheetpan-re es vegre levetettem magamrol a megporkolodott gumikesztyut.

Az asztalnal Seamus, a tabor kisfonoke boldogan meselte, hogy milyen jot jatszottak a tegnapi kajaval, majd jatekbol osszeverekedtunk a sutin. Mellettem Carl megprobalta elrejteni, hogy az olebe boritotta a fel salatajat, de nem sikerult neki, kozben elmeseltem Shelley-nek, a novernek, hogy legutobb az erdesz ismerkedesi celzattal megkerdezte tolem es Terezatol, hogy hogy van oroszul a "jo reggelt". Kerrin, a kisebbik fiuk fonoke telenyomta ketchuppal a mac and cheese-t, altalanos fintorgast valtva ki az asztaltarsasagbol, mire felideztuk, milyen volt, amikor Rinat mexikoi chilipaprikaval izesitette a tejet.
Boldogan meseltem Seamusnek, hogy vacsira krumplilangos lesz es nagyon orult neki. Monicaval befejeztuk a munkat es kilottunk dayoffra.

Rengetegen megdicsertek Mamika szekely mellenyet, amit honvagybol huztam fel. Carl novere elvitt minket a kempingbe, ahol olcsobban sikerult szallast szereznunk, csupan kb. 50 jiddisul beszelo ortodox zsidot kell elviselnunk cserebe.

Hat ez van ma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése