2013. november 4., hétfő

...and it talks to me and tiptoes, and it sings to me inside

Ne idegesedjen fel senki, de muszáj leírnom, mennyire őszintén, szívből imádok nyelvet tanulni.

Zebegényből arra jöttem vissza, hogy kikapcsolták a netemet és a gondnokság nem volt nyitva, hogy megjavítsa, így kőkorszaki eszközökkel, órákon keresztül csak ültem és írtam az orosz házit. Közben random latinosan hangzó diszkósított gregorián majd skandináv vikingnótázás szólt a fülembe, én pedig csak ültem és gyakoroltam és írtam és szótáraztam és keresgéltem, és úgy éreztem magam, mint egy kódfejtő, egy felfedező, aki most feltárja a titkokat és kibogozza a nyelvtan fonákját, igen, hímnem, nőnem, egyes szám, többes szám, van-e lágyságjel, köhögőhangra végződik-e, és ha ez van akkor az a végződés jár hozzá, és olyan, mint egyenletet fejteni, mint forró nyomon járni, mint aki szagot fog és eljut a célhoz végre, egy másik világba...
Közben ízlelgetem a szavakat, néha egyenesen nevetek rajtuk, lám ez is milyen szép vagy csúnya, indokolt vagy indokolatlan, mintha mindegyik beszélne hozzám, néha leragadok egy-egynél, vagy csak beterelem a kategóriáimba, és gyanakodok, ha egy-egy nem illik a mintázatomba...

Több időt kellene net nélkül töltenem és egy dologra összpontosítanom. Már majdnem elfelejtettem, milyen jó érzés.

Nyelvet tanulni a legjobb kaland a világon. Hogy is felejthettem el, mennyire imádom! És valóban, miközben belegyógyulnak az orosz nyelv intarziái az agyamba, úgy érzem, megsokszorozódok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése