2016. január 14., csütörtök

szú - szá

Finnugorral kapcsolatos bejegyzés következik, most meneküljön, aki akar.

Nagyon mérges lettem, de gondoltam, fél óra és elmúlik. De nem, még 4 óra elteltével is lüktetett a fejemben, és még edzésre is úgy mentem, hogy remélem megnyuvaszt az edzőnéni, mert különben magamtól ütök szét valamit.

Nem, igazából mindegy is, mi kúrt fel ennyire.

Csak az érzés. Amikor még órákon át potenciális válaszok kattognak a fejemben. Vagy monitorozom magam, miért is sértődtem meg annyira. Próbálom végiggondolni, túlreagáltam-e, vagy átugrottam-e egy logikai lépcsőfokot valahol. Van-e valami mentség.

Hiszem mégiscsak nagylány vagyok, ezen túl kéne tennem magam. De most akárhogy teszem-rakom a dolgokat, egyszerűen nem akarok többet járni-kelni ezzel az emberrel. Nem akarom meghallgatni, hogy mit gondol. Nem akarok odafigyelni rá, és semmit nem akarok már mondani neki.

Tényleg próbálok megbocsátani, de piszok nehéz. Nehéz mert érthetetlen az egész meg mert nem igazán tudom jól elmagyarázni senkinek, tehát csak a saját igazságérzetemre hagyatkozhatok.

De közölni, hogy a hun elmélet is épp olyan jogos, mint a sumér vagy a finnugor, és ő utálta a tanszék beszűkültségét, amiért nem foglalkozott az ilyenekkel, de egyáltalán mit problémázok azon, milyen blődségeket vetítenek széles vásznon az adófizetők pénzéből, hiszen senkit sem érdekel - mindezt egy nálunk diplomázott finn szakostól hallani, na ez már sok volt.

Én nem tudom igazából, mit tudok nehezebben megbocsátani: a műveletlenségét vagy a bunkóságát.

Mert az egy dolog, hogy 3 év alatt nem sikerült megtanulnia, mi a here az a nyelvrokonság. Az is, hogy nem volt ott egyetlenegy konferencián sem, nem ismer egyetlen könyvet sem, melyben igenis szó van a hunokról és egyéb elméletekről, nem olvas egy portált sem, ahová rendszeresen publikálnak a tanáraink, nem tud a megrendezett előadássorozatokról, nem vett részt egy projektben sem, de még a létezésükkel sincs tisztában.

De mit gondol a tanárokról, akik őt megtanították finnül? Mit gondol rólam? Az isten szerelmére, ott volt, amikor egy teremnyi nyuggernek magyaráztam a Palotanegyedben a nyelvrokonságot, most ennek a fényében mit gondoljak, hogy ülte azt végig? Nézett és közben elvakult gyökérnek tartott?

De oké, elvakult gyökérnek tartott. Nem az első eset. De akkor legalább az érzelmi intelligenciáját vegye elő, nézze el, hogy ez a rögeszmém, és ne álljon neki fikázni az intézményt, melyben az időm nagy részét töltöm, vagy ne azzal intézze el, hogy ez senkit sem érdekel.

Megragadnám az alkalmat, hogy leszögezzem: engem igenis érdekel, hogy mit gondol a magyar nép a saját nyelvének az eredetéről. Nem leszek egy zászlóvivő mártír, és tisztában vagyok vele, hogy ez nem egy kardinális kérdés a magyarok életében, de ha valakit véletlenül érdekel, akkor az fontosnak tartom, hogy a megfelelő választ kapja. Mostanában, amikor a nemzeti identitás meg az ilyesmi annyira trendi téma, ezeket olyan szépen meg lehetne vitatni. Vagy legalábbis nem radikalizálódni valami délibáb felé.

De, de... de még csak annyi sem esett le neki, hogy lehet, hogy egy kicsit többet tudok a témáról. Nem! Őneki ezeket meg kellett mondania nekem! És úgy gondolta, hogy ezek megállják a helyüket!


Nem, egyszerűen nem.

Komolyan nem tudom, mi bánt jobban.

Biztos mindenki hülyének néz, amiért ez így földhöz vágott, de sajnos tényleg nem tudok kimászni belőle. Felrobban az agyam.

Bocsi.

7 megjegyzés:

  1. Ez csodás lehetett neked :/ Én múltkor egy randin voltam, és meséltem, hogy finn szakos vagyok, mire a partner rögtön "támogatott": Akkor már te is biztos tagadod a nyelvrokonságot...
    Vérben forogtak a szemeim utána :D De azért egy végzett finnestől ez kicsit durvább :c

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a régi kolim portásával játszódott le ugyanez :D (csak vele nem randi közben). Hát igen, ebbe kb. mindenki belefut, akinek finnhez/finnugorhoz valami kis köze van. :/ És sajna egyre erősebbek ezek a hangok (főleg ha azt multiplexben sugározzák egy önjelölt hunszakértőtől, lásd fent). De a legtöbb esetben ezeket el tudom intézni a "bocsásd meg nekik, nem tudják, mit cselekszenek" jelszóval, nem szoktam nekiállni téríteni, legfeljebb megállapítjuk, hogy másként gondoljuk (bár ugye tudjuk, hogy ez nem egészen így működik).
      Ha meg mégis felbasznak, az kb. így néz ki: http://lassemista.blogspot.hu/2015/01/hoppa-ez-egy-kibukas.html :D

      Én tényleg nagyon gondolkodom, hogy hol reagáltam én túl ezt a dolgot, vagy hol értettem félre a csajt, de egyszerűen nem tudom úgy interpretálni, hogy ne találjam minimum bunkónak. Hogy tudott olyat mondani, erről a tanszékről kiszabadulva, hogy amiből mi doktorálunk és habilitálunk és évente százaknak tanítjuk, és konferenciázunk és publikálunk, az épp annyira igaz, mint amit egy kaposmérői lovasíjász kigondol a jurtájában? Aztán a tanszéken számon kérni, hogy szűklátókörű? És ha tényleg így gondolja, akkor hogy bírja ezt a szemembe mondani? Vagy azzal szépíteni, hogy dehát mindegy is, hiszen úgysem érdekel senkit? Nem, nem áll össze. :D

      Hálistennek már egy kicsit lenyugodtam, de... ehh, nehéz volt. :)

      Köszi a kommentet amúgy. :)

      Törlés
    2. Egyébként fura, hogy az ominózus leányzó nem térült meg a palotanegyedbeli előadásod után. :D Én is ott voltam épp (jelentősen fellendítve az átlagéletkort a teremben), és ezek után a legtöbb ember elégedetten hátradőlt, hogy mégis igaz lehet, amit tanítottak nekik anno az iskolában, van közünk a finnekhez, de azt nem értem, hogy ha valaki tud finnül akkor hogyan gondolhatja ezt, hogyan nem látja a kapcsolatot... Kész.. *nothing to do here mém helye* :D

      Törlés
    3. Tényleg ott voltál?? :D Na hát már akkor is stalkoltál engem :D
      Örülök, hogy így gondolod, szerintem is jól sikerült - bár természetesen halálosan rettegtem közben.

      Törlés
    4. Nehhem is stalkoltalak még akkor, hanem vali drága szerette volna, ha jó sokan megyünk - ehhez képest egyedül mentem :")) - aztán aztán később accidently megtudtam, hogy te vagy te és ott is te voltál te :o

      Törlés
  2. én sem nézlek hülyének azért, hogy kibuktál ezen. az emberi hülyeség engem is kiakaszt -- azt hiszem, ez ugyanaz az attitűd, mint hogy az orvosok mind hülyék, és a random weboldalról rendelt homeopátiás szerek biztosan jobbak. (NB. nincs bajom a homeopátiás szerekkel sem, ha azokat megalapozottan, és nem az orvostudomány ellenében használják.) vagy akik a kémiai, fizikai törvényekben "nem hisznek". csak azt hiszem, mi még rosszabb helyzetben vagyunk, mint a természettudományok, mert nehezebben átlátható a laikus számára, hogy mitől tudományos egy bizonyíték + több az érzelmi faktor. :(
    és egyáltalán, valaminek a lebecsülését, ami számodra fontos és munkával teli, rossz hallani olyantól, akinek nem kellene teljesen laikusnak lennie a témában. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy a régi tanszékvezetőnk mondta, a bölcsészettudományokkal az a baj, hogy a helytelen művelésükbe nem lehet belehalni. Mindjárt kevesebb lenne az önjelölt kanapészkíta, ha a belőlük jövő baromságokért rögtön megvágná őket a kettőhúsz... :)

      Törlés