2013. április 6., szombat

let's take this walk, it's long overdue

Zúg a fejem, alig aludtam, kétszeresen ronggyá áztam és többszörös dimenzióváltáson estem át agyilag. Helló indokolt fáradtság, rég láttalak.

A virtuális én nem-virtuális világ néha nagyon furcsa helyzeteket tud produkálni, ahogyan egymásba fonódnak és egymástól függő-függetlenül követelik a saját igazukat és a szinkronizálást egymással, még ha ez mégoly sajátos helyzeteket is szül.

A Duna-partot csúnyán eltakarja az Erzsébet-híd, a szecesszió keveredik az art deco-val. Szavak forrnak torkokra, gondolatnyalábok igyekeznek utat törni agyakon és érzékszerveken, az alapos ismeretség és a kezdeti görcsös megfelelés olyan vicces birkózómérkőzésbe kezdenek egymással, hogy az mulattató, de miközben mulatok rajta, csendben vagyok, és az nem olyan jó, még ha annak érzem, akkor sem.

Az i épület egyik üres tantermében órákon át garázdálkodni nagyon menő, és a percmutatók indokolatlan suhanása csak ráerősít erre. A tábla lassan betelik, a székek kihúzódnak, a padok ülőhelyként funkcionálnak, vagy csak szimplán felpattanunk és úgy folytatjuk. Agyunk hátuljából előkerül minden régóta tartogatott és spontán generálódott közlendő, váltásban vagy szinte önálló előadásban - sűrű bocsánatkérések közepette.

Nem zárták ránk az ajtót (pedig néha úgy tűnt), ellenben a fél finnugor tanszék fura szemekkel bámult ránk az ablakon túlról. Figyeltük a csendet, a zörgést, a hangváltozásokat, a kréta csikorgását. Mint két kisgyerek, aki kalandot játszik.

Furcsa az a helyzet, amikor az indokolatlanság is az indokoltságon alapszik, és fordítva. Furcsa megbékélni egy első alkalommal, ami nem az, de mégis.

Furcsa, amikor az i fölénk tornyosul.

De nagyon jó. Nagyon.


3 megjegyzés:

  1. mit értesz indokolatlanság alatt? már többször olvastam, de nem egészen értem.

    VálaszTörlés
  2. Ja, talán kicsit túl sokat használom.
    Hát nem is tudom, hogyan írjam le... az indokolatlanságot én akkor szoktam használni, ha olyasvalami (általában jó dolog) történt velem, amiről nem igazán tudom megmagyarázni, hogy honnan, miért, mi célból esett meg, de pont ezért nagyon felszabadító és nagyon vicces, jó érzés.
    Nem kell nagy dologra gondolni, általában csak ilyen hétköznapi váratlan helyzetekre (amikből sokat mi magunk generálunk).

    VálaszTörlés