2013. június 26., szerda

az amerikai alom

Dizzy kereszthuzatot csinalt a hatalmas Fordban, ahogy suvitettunk at a Hudson river felett, kozben a Sweet Nothing szolt. Az egesz tarsasag egy oraja vart ram, mert rossz idopontot irtak bele a levelembe, es 3 helyett mar 2-kor ott voltak a szallason - csak en nem. Dizzy kiirta facebookra, hogy holapicsaban vagyok, tok sokan lajkoltak. Jo kis inditas...
Es hogy hol voltam? A Central Parkban, a chipmunkok es mokusok kozott, akik nagy szemekkel kunyiztak az almacsutkamat. Megkaptak. A Central Park tunderorszag, minden kanyar mast rejt. Neha tiszta varosliget, neha baseballpalyak, neha vizeses, vagy egy domb... a muffinnak, amit vettem, szornyu fahejas ize vot, igy elmorzsoltam a verebeknek. Ahogy setaltam, mint Juliska, szortam magam utan a morzsakat, a madarak pedig odaropultek, csipegettek, igy szabalyos madarcsikot huztam magam utan.
Betevedtem egy random francia nyelvu katolikus misere. Bamultam egy kicsit, majd egy vizenyos szemu neger no odajott hozzam, hogy tudok-e adni neki penzt egy szelet pizzara. Annyira meglepett ez az indoklas, hogy adtam. :D

Nyilvan gyonyoruszep helyen vagyok. Tenyleg. Es tenyleg vannak ilen helyek NY-tol egy oranyira. De szabadon uszni tilos, meg a stegen tartozkodni sem szabad vizimento nelkul. Az elso ket napban mindket szabalyt megszegtem,a minek egy combos megfazas lett az eredmenye, de total megerte. A staff... harom mexikoi, egy cseh, egy szlovak (aki nem felejtettt el gyilkos pillantast vetni ram, amikor mgetudta, hogy magyar vagyok... seriously???) es egy orosz, aki igazabol tatar. En barom persze elkezdtem kerdezgetni a helyi finnugor nepekrol, de se az udmurt, de a mordvin, se a mari nem mond neki semmit... meh. Mindegy, jo arc. Az egyik kedvencem a taborbol, es lehet vele oroszul beszelni! Elenekeltem neki, hogz takovo kak Putyin... :D Amikor meg volt szabadidonk, sokat setaltunk, futottunk, csocsoztunk, beszelgettunk igy hetesben, neha egy-ket egyeb emberrel kiegeszulve.
Rinat: Tereza, is mosquito in czech called "camarritos"?
Tereza: What??? It's "kumar". 
Rinat: oh sorry...
A mexikoiak kozben fetrengtek a rohogestol, mert a camarritos olyan spanyolosan hangzott. Azota a szunyogot cammarritosnak hivjuk.

Hatalmas satrakban lakunk, szimbiozisban a termeszettel. Pokok, saskak, szocskek dongicselnek korul minket allandoan, ejjel a bullfrogok szabalyos csillamfaszlama-hangon brekegnek. Az ozeket baromira nem hatjuk meg, tolunk ket-harom meterre halalnyugodtan legelesznek, a chipmunkok neha beszaladnak a konyhaba melegedni a mosogato alatt. Kolibrit is lattam. A kedvencem megis az alkonyat... sosem felejtem el, mikor elindultam megkeresni a tobbieket, es egyszercsak egy szikrat lattam a bozotban. Azt hittem, csak kaprazik a szemem, de aztan megint megpillantottam. Majd meg egyet es meg egyet... korulneztrem, es apro parazsak tancikaltak korulottam mindenhol, fent es lent, csillamlott az egesz erdo. Akkor lattam eloszor firefly-t. Varazslatos volt.

Konyha. Ed, a szakacs az a tipikus verbo amerikai ferfiember, aki imad nevetni es spanolni es sztorizni, fiatalkoraban bejarta a vilagot es vadmotoros volt - nem finom lelku lanyok koze valo egy gyerektaborba, de hazudnek, ha azt mondanam, hogy nem kedvelem. Olyan J hely a konyha! Rend, rend mindenhol, mindig mindenhez megvan az eszkoz, megvan a modszer, huto, fagyo, spajz, iz es felhasznalas szerint csoportositva, hathuvelykinyire a foldtol, a gumikesztyu kotelezo... es en vagyok a szakacs kedvence. Annyi J-seget tanulok, hogy mire hazaerek, INFJ leszek! (hehe, nem :P) Magabiztosan ontom a szorpot, keverem a muffint, pakolom a ricottat, csomagolom a gyumolcsot. Sosem felejtem el, amikor Ed megkerdezte, mit tennek meg a BBQ porkba. Szabad erre valaszolnom? Talan egy kis cukor, meg nemi piorospaprika... Gondolod? Oke, legyen ugy! Es ugy lett, es 100 ember ugy ette, es nagyon sok dicseretet kaptam.
Persze szolgaltam mar fel felig nyers edesburgonyat es 20 perc kesessel rantottat is... de megy. Megy a melo, es elvezem, es Ed egyre jobban megbizik bennem.
Minden amerikai kajanak van valami fura amerikai szaga, amitol rosszul vagyok. Itt kb. lehetetlen nem enni. Az ember eszik es eszik es baromira nem lakik jol soha. Pedig zoldseget eszunk zoldseggel, tenyleg nem fuldoklunk a junk foodban... megis ha az ember nem vigyaz NAGYON (es nem dolgozik fizikai munkat egesz nap), pillanatok alatt raszalad egy rakas kilo. Ram is szaladt, aztan most pedig fogyok, mint a Hold.

How are you? Naponta vagy huszszor. Valogatas nelkul mindenkitol. Talan ezt utalom a legjobban. Nem is erdekli oket, hogy hogy vagyok! Akkor miert nem hagynak beken?? Miert kell mindenkire ravigyorognom 12 es fel ora munka utan es biztositani oket, hogy hurra de jol vagyok?? Mindenki ugymond... kedves, de az amcsik egyszeruen nem alkalmasak a beszelgetesre. Nincs turelmuk a kulfoldiekhez, nem is erdekli oket nagyon, hogy mi van velunk, es kicsit le is nezik a kisegito szemelyzetet. Kiveve talan Ellie-t... talan. Talan. Nehez ennyit mosolyogni, nehez mindig kitalalni valami frappans szoveget, amitol nem tunok "furanak". Nehez az, hogy a sok hurraoptimizmustol meg kevesbe erzem annak a lehetoseget, hogy esetleg valakivel rendesen is beszelgethetek majd. Es igazabol nema is vagyok, mint a hal. Ritkan erzem ugy, hogy van mit mondanom...
Neha azert van egy-ket notorius olelgeto, ok jolesik, amikor megolelnek. Meg Santiago, aki olyan, mint Hod, csak kolumbiai, es mindenre valami nagyon okosat es frappansat akar mondani (es vagy sikerul neki vagy nem)! :D

Do you have a boyfriend? Egyerubb azt mondani, hogy yes. Pusztan azert, mert akkor leszallnak rolam es nem probalnak osszehozni egy taborozo fiuval sem es nem pletykalnak rolam (annyit) es nem furcsalljak a falat kaparo honvagyamat. Persze azert van egy-ket ember, akinek oszinten is elmondtam, hogy vagyok meg hogy nem vagyok a himekkel (talan ez volt az eddigi legjobb beszelgetesem, Ellie-vel), de a lenyeg, hogy valahogy kivonjam magam a matchmaking system-bol, ha lehet... a legeslegutolso dolog, amit akarok itt, az az, hogy belezugjak valakibe! Nem is hiszem, hogy kepes lennek ra. Nem is nagyon van jelolt. :)

A magyar csajok ellenben nagyon rajta vannak a dolgon. Ket eros fekete szemoldoku, feltuno szinu topokba es feher sortokba bujtatott vekony noszemely, kikandikalo melltartokkal es eros nyirsegi, ciganyos akcentussal... amennyire neha az idegeimre masznak a kiabalasszeru sopankodos beszedukkel es allando kovetelozesukkel, annyira jolesik vad oszinteseguk es az a tipikus humor, amitol meg az is fetrengve rohog, aki nem is tud magyarul... neha szinkronforditom a beszelgeteseiket, akkor korem gyulnek az amcsik es szakadnak a rohogestol. :D Mint pl. tegnap, amikor egyikuk egy szal melltartoban es bugyiban egymasra pupozott par padot, hogy felerjen egy madarfeszket es visszategyen bele egy kiesett fiokat, es kozben vadul magyarazta Ellie-nek, hogy fucking shit mama bird.... XD
Ok a tabor kabareja.

A radio a konyhaban mindig hazaropit. Neha ugy erzem szarnyakat kapok attol, ha egy olyan dal szol, amit otthon is hallgatok... Mumford and Sons! Coldplay, Pink, Of Monsters And Men, akarmi... egyik nap dalfelismero vetelkedo vol. 2 masodperc alatt mondd meg, melyik dal szol... a csapatom az elozo jatekokban nem szerepelt nagyon jol, most viszont a Die Young es a Born to Die (jo vagyok a halallal kapcsolatos szamokban :D) felismeresevel egy csapasra a csapatom unnepelt hose lettem! Egesz este hallgattam, hogy wow, milyen meno voltam! :D
Aztan pedig a vizibombas este. Amikor a negy unitbol ketto elhatarozta, hogy meglepetes vizibombas tamadast indit egy harmadik ellen... akkor is hihetetlenul nagy lett volna, ha Kerrin nem dont ugy, hogy a Great Gatsby zenejet rakja be hatternek, de igy... Heart is a Mess, Young and Beautiful, Over the Love... ooooh! Na akkor igazan jol ereztem magam. Es megtanitottam Aisling-t, a dublini lanyt (aki jesszusom de szep!) vizibombat csomozni, majd lopakodas az ellenseges teruletre... tamadas!! Na az igazan volt valami. Rinat reggel nem akart szobaallni velem, annyira eltalaltam. :D Huhh... na akkor egy csapat voltunk. :)

Are you writing a diary??? Mindenki a naplomra es a kezirasomra tuncog. Engem is meglep, hogy meg csinalom, es akkor is irok bele, amikor mar hullafaradt vagyok es reg aludnom kene...

You're a leader, aren't you? I can see it in your eyes! Mondta Ed. Tegnap elvitt minket egy tipikus amerikai barba, sorozni. Annyira tipikus volt!!! Tipikus felszolgalolannyal, tipikus asztalokal, es nagyra nott amerikai felrfiakkal, rogbimeccsel a teveben... es hogy en egy leader lennek? Mondtam neki, hogy nem, de nem hiszi el. INFP leader... ki latott meg ilyet. :D

Ma felkoszontottek a konyasok es Rinat. Kaptam szulinapi udvozlolapot es mindenki irt bele valamit! ^^ Azt hittem, elolvadok a boldogsagtol! Hogy mennire jo fejek, basszus, el se hiszem!!! Talan... talan kedvelnek azert valamennyire. :) Tobben is azt irtak, hogy very funny girl vagyok. Nyu! ^^

Budapest nem letezik. Nincs is kapcsolat, amivel elerhetnem, de egyebkent sem letezik. Valahol elvesztem az Atlanti-ocean felett, es egy uj Bogi landolt a JFK repteren. Itt, a plazaban, vagy amikor este a firefly-oknak hodolok, ugy erzem, el tudom ugy tolteni ezt a ket honapot ugy, mintha egy alom lenne.  Homalyos es valoszerutlen, hogy van valahol egy eletem, ami jo, es vannak valahol emberek, akik szeretnek, es egyszer majd visszamegyek oda. Foleg Gergo... rola meg el sem tudom kepzelni, hogy valaha viszontlatom.
Tegnap elkezdett hianyozni anya. Tegnap mar nagyon kivoltam. Ha nekem elkezd hianyozni anya, az mar mindennek a vege. Mikor tegnap hallhattam a hangjat, meg Szonjaet is... mintha a fulemen ontottek volna be a boldogsagot. Santiago a taborban megjegyezte, hogy vakit a szemem a ragyogastol.

Nehez. Nehez minden nap 5:30-kor kelni, kidolgozni a belem amig mindenki mas ott ucsorog es jatszik az orrom elott, napi haromszor megnezni, ahogy lefikazzak es kidobjak a kajat, amin egesz nap dolgoztam, 12 ora melo utan hullafaradtan vigyort eroltetni magamra, erteni a sok fura angol beszedet, mikozben elvarjak tolem, hogy az esti jatekokban mind-mind lelkesen reszt vegyek, este 10-kor meg gyuljek a taborhelyen, mindezt pedig ugy, hogy ugy tekintenek ram, mint megtert vademberre, vagy valami buta lenyre, amiert nem angol az anyanyelvem es nem tudok mindent kifejezni, terero nuku, net pedig kb. napi 10 perc, JO ESETBEN... de legjobb tudasom szerint "menedzselem ezt a kosztumos trukkot".

Amikor este anti/camaritossal befujva setalok es a firefly-ok csillogasba boritjak a sotet erdot es a sima viztukrot, igazan szeretem Amerikat.

3 megjegyzés:

  1. :)

    Azt nem sikerült kikövetkeztetnem, hogy Rinat melyik nemzetiség?

    (Amúgy azt tényleg nehéz megszokni, de tény, hogy a "hogyvagy" különböző verziói angol nyelvterületen simán köszönésnek számítanak kábé, és senkit nem érdekel a válasz, Sheffieldben még a boltos is úgy üdvözöl, hogy "You alright?", nyilván nem kezdesz el neki panaszkodni.)

    VálaszTörlés
  2. Rinat az orosz, aki valojaban tatar. ;)

    VálaszTörlés