2016. július 28., csütörtök

Udmurtiai útinapló 12 - a rádióban

Ránéztem Dimára.
- Élőben lesz?
- Nem.
Élőben volt. Minden kis nyökögésünk azonnal röpült az ionoszférába, hogy onnan alászállva megakadjon az udmurt rádiók antennáján, és az istenadta nép hallgathassa, hogyan szerencsétlenkedünk.
Nekem még istenes volt a helyzet, nem ezekben a hetekben kezdtem az udmurt nyelvet, és magamban többször hálát adtam Galina Nyikolajevnának, hogy Budapesten tanított egy évet. Az egyébként is elrontott gyomrom úgy liftezett a stúdióban, hogy azt hittem, elájulok, az elém tartott mikrofon iszonyú ijesztő volt. Ránéztem a műsorvezető nőre, odaképzeltem, hogy csak egy random faluban vagyunk egy random házban és ő egy kedves ismerős, és lassan megnyugtattam magam. Anika kisasszony azonban két és fél hét udmurt nyelvtudásával felszerelkezve vigasztalhatatlan volt, és nagyon nem tartotta indokoltnak, hogy ott üljön és udmurtul faggassák.

Amúgy én sem, és bár mindent megtettem, egyszerűen nekem sem ment azonnal, hogy rávágjam a válaszokat a váratlan kérdésekre azzal a kb. 50 szavas szókincsemmel, illetve az udmurt nyelvtan 20%-ával, amelyet ismerek. Szóval némi hmm meg sóhaj meg elharapott mondat meg mari lokális esetrag is került a szövegembe, de lőn: megcselekedtük, amit megköveteltek, a továbbiakban Dima és Maxim elvitté a hátukon a show-t, és még egy betelefonálónk is volt, aki elmesélte, milyen sokat jelent neki ez az érdeklődés, amikor már a saját unokái alig beszélnek udmurtul.


A műsorvezetőnő megdicsért minket, mi pedig kissé remegő lábakkal visszacsoszogtunk Dima kocsijába és hazautaztunk. Még fél óra után is indokolatlanul vert a szívem, utána pedig kiütött az őrült fáradtság. Visszahallgattam egyszer a műsor felét, megállapítottam, hogy cincogi hangom van, félúton lekapcsoltam, mert nem bírtam tovább, aztán most örülök: ez is megvolt, mégsincs este. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése