2011. április 1., péntek

illusion & dream

A mai nap kezembe akadt egy PBÚ (Pesti Bölcsész Újság, a színvonala olyan amilyen, de unalmas órákon el lehet böngészgetni), melynek ezúttal központi témája a Való Világ volt. Ki nézi, ki nem, népbutító-e, tanulságos-e, megbocsátható-e, ha valaki nézi, stb. Volt pro és kontra, megkérdeztek néhány embert, én meg fáradtan forgattam a szememet, hogy édes istenem, miért ekkora téma ez.
Több szemináriumon is előkerült már a dolog a tanárok részéről, a tegnapi stand up comedyn is téma volt itt a koliban, és még csak nem is az zavar, hogy "-Nézed a Való Világot? -Nem. -Há, nem mered bevallani!", hanem ez a hisztéria, ami megy körülötte! Hogy mindenkinek kell valami véleményt mondani róla! Mégis mi értelme van puffogni ellene? Miért van az, hogy aki a legnagyobb szidalmazója, az tudja róla a legtöbbet? Ha utálja, miért foglalkozik vele? Erre persze az a válasz, hogy "nem tudok nem foglalkozni vele, ezt tolják a képembe mindenhonnan", érdekes, én ezt nem tapasztalom. Persze, én is láttam már Való Világos cikkeket meg mindenfélét, de nem kattintok rájuk. Továbbmegyek arra, ami érdekel.
Nekem is megvannak a saját kis bűnös szenvedélyeim, előszeretettel hallgatok a feledés jótékony homályába borult 90-es évekbeli popszámokat házimunka/netezés közben, analizálom az Oscar gálán a sztárok kinézetét, vagy gagyi csirkelövöldözős játékokat játszom gőzkieresztés gyanánt, ha úgy tartja kedvem - a Való Világot speciel pont nem nézem. Éppenséggel nézhetném is, lehet, hogy találnék is benne számomra érdekeset, ha már ennyire érdekelnek a személyiségek, de az életem úgy alakult, hogy nem nézem. Aki nézi, az meg nézze, szíve joga. De az én világomba miért kell beletartoznia? Miért nincs olyan opció, hogy nincs véleményem mert nem érdekel? Nem a valóságshow-ról szóló cikkek erőszakolják rám ezt az egészet, hanem azok, akik az orrom előtt ügyet csinálnak abból, hogy ez mennyire vállalható szokás.
Persze a következő lépés az lesz, hogy ezeket is megtanulom figyelmen kívül hagyni, de addig is, emberek, plíz, fogadjátok el, hogy ez az egész nem mindenkit érint!

1 megjegyzés:

  1. mert mi ilyen kis védett világban vagyunk az mtt-ben, h. itt nem téma :)
    én is meglepődtem a cikken, ami szerint kikerülhetetlen, és az is nézi aki nem vallja be.
    ha lehet, netörődjvelük, van jobb dolgunk / más hülyeségünk és kész :)

    VálaszTörlés